torsdag 3 december 2009

Sådär ja, nu har jag skapat en blogg.

Sådär ja, nu har jag skapat en blogg. Fattar inte riktigt allt, men ska jag vänta på det, att jag fattar allt, kommer det aldrig att bli något av det här. Så om det det ser knepigt ut och förvirrat och jag vet inte riktigt om bloggen ska heta vad den heter och har jag verkligen valt rätt mall och teckensnitt och vet jag egentligen vad jag gör, så får det vara så. Det löser sig väl med tiden antar jag, som med det mesta har jag märkt. Bara jag tar det lugn och har lite tillit så blir det bra

För det är så här, jag har ett skrikande behov av att skriva av mig men jag kommer inte riktigt igång. Så jag tänkte att jag mer eller mindre skulle tvinga mig att skriva lite varje dag om sådant som berör mig och kanske om sådant som inte berör mig. Till min hjälp har jag hittat en sida här ute i cybervärlden, www.skrivpuff.blogspot.com som kanske kan hjälpa mig att komma igång och hålla skrivar glöden vid liv. Det var faktiskt en vän till mig som gav mig tipset, tack kära ukelele kollega. Vem vet, kanske är det denna lilla skjuts jag behöver för att genomföra min dröm, drömmen om att skriva en bok, ett litterärt mästerverk som får folk att stå i kö för att få köpa................ Hmm, vad det än leder till så kommer jag om inte annat få tiden att gå, för jag har tid, massa tid nu för tiden. Ni skulle bara veta hur mycket tid jag förut lade på min vän Gredos. Kan berätta lite om honom i morgon kanske, nu är jag trött.

Sov gott alla goa och fina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar