fredag 11 december 2009

Sam och Esther

Satt i eftermiddags och dampa runt på youtube. Hamnade hos Sam och Esther i Uganda. Plötsligt kändes inte julen så viktig längre, i varje fall inte julklapparna. Började nästan skämmas för att jag lipat över min krassa ekonomi och att jag inte har råd med så fina julklappar till mina barn. Men herregud! Dom har ju allt dom behöver och jag med för den delen. Förtvivlad började jag fundera på vad jag kan göra för de små som lider ute i vår värld. Volontär arbete på Sida eller Unicef, skänka pengar, be, skrika högt på hjälp mitt på ett torg eller tigga pengar på bussen. Känner mig så fruktansvärt maktlös och liten på jorden, vad kan jag göra? Önskar jag kunde göra massor, det blir nästan ohanterligt för mig. Denna jul ska jag ge så mycket jag kan till Unicef, sprida budskapet om att barn lider i världen på alla sätt jag kan, överallt där jag är och jag ska be, be och be.

Sam och Esther  (Detta är en länk till filmen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar