onsdag 30 december 2009

Nikon


Jag har en ny kamera, en Nikon digital systemkamera. Jag älskar den! Försöker lära mig allt samtidigt, bländare, slutartid, menysystem och det är så skit kul! Ääälskar knappar, sladdar och manualer, blir nästan hög på det. Fotar allt och hela tiden, ungarna hatar mig med kameran, ler. Som tur är så har jag mina pälskoftor, dom bara blänger lite uppgivet på mig, för att sedan somna om, så dom kan jag plåta tills minneskortet tar slut. Kan göra ett pälskoftebildspel på 80 timmar säkert redan nu efter ha haft Nikon i 2 dygn, haha!
Kan hända att någon undrar, även jag, hur faan har man råd med en fin kamera när man är ensam mamma, fd. missbrukare och förtidspensionär? Det handlar om prioritering och att spara. Jag slutade röka för snart ett år sedan och har sparat mynt i en burk sedan dess. Det finns många hål att fylla, men jag valde att köpa något fint till mig själv som jag alltid drömt om.
Försöker faktiskt helt seriöst att bli en duktig fotograf. Jag ska gå på Nikons fotoskola en förmiddag nu i Januari för att lära mig kameran och att kunna ta vackra foton. Har också i måndags fått besked om att jag kommit in på de kurser jag sökt, svenska B och litterär gestaltning. Känner mig som en glad skit och sååå tacksam för att jag är nykter. Finns så mycket jag vill göra och så mycket som jag kan göra nu när jag är nykter.
Har fått tillbaka lite av min entusiasm inför livet, tappade bort den i några år, men den fanns där, gömd lång inne i mitt innersta.

1 kommentar:

  1. Så himla viktigt att våga ge sig själv belöningar när man gör bra prylar... tack för att du påminner mig om det... för det var ett beslut som jag tog när jag blev rökfri... att belöna mig...

    ... att sedan rökfriheten i sig är en belöning betydligt större än jag kunnat drömma om är ju en helt annan sak *L*...

    (((kram)))
    peter

    SvaraRadera